Iedere maand schrijven wij een column in de lokale krant ‘De Wiezer’. In dit column doen wij ons best om jou een kijkje te geven in onze wereld. De wereld van de makelaardij. In dit zesde column gaan we samen onze gereedschapskist ontdekken.
Plots klinkt er een hard, alarmerend geluid in onze kantoren. Van schrik kijk ik op vanachter mijn computer en onze 20-jarige stagiaire kijkt mij grijzend aan. “Hè, ik wist niet dat jij ook BeReal hebt.” Langzaam dringt het tot mij door dat er geen brandalarm of rookmelder afgaat, maar dat dit geluid een luide melding is op onze mobiele telefoon. Binnen nu en twee minuten word ik door de app BeReal verzocht om een live foto te maken.
Het geluid trekt ook andere collega’s die nieuwsgierig hun neus om de deur steken. Als ik mijn telefoon open staat de stagiaire vol enthousiasme naast me uit te leggen dat we nu snel een foto moeten maken om mee te doen met de app. Ik trek vragend mijn wenkbrauwen op en snap er weinig van. Laat ik maar meedoen, want ik wilde immers deze app ontdekken.
De stagiaire legt ondertussen uit dat de melding wereldwijd op hetzelfde moment afgaat en dat dit dus ook 24/7 geldt. Direct denk ik terug aan afgelopen maandagavond toen ik na een avond scherp onderhandelen voldaan op de bank plofte. Met een bakje chips kroop ik tevreden weg onder een deken en ik wilde net van start gaan met mijn favoriete tv-serie toen ik ook dat schelle geluid hoorde gaan. Nu snap ik dus wat ik had moeten doen.
Ik druk de gedachte dat ik echt oud word weg naar de achtergrond en lach snel voor de foto, want de seconden tikken weg. Ik zie jou denken: “Waarom doe je dit?”.
Dit doen wij om te ontdekken waar de potentiële kopers van huizen zich bevinden en in welke situaties zij zich begeven. Op die manier kunnen we een woning naar de beste tevredenheid van onze verkopers verkopen. We brengen namelijk doelgroepen in beeld van woningen die te koop worden aangeboden. Via diverse kanalen bieden we deze woningen aan op de meest uiteenlopende wijze die het beste past bij de doelgroep. Zo kun je ons tegenkomen in filmpjes op Facebook, netwerkevenementen op de golfbaan, natuurlijk dit column in de Wiezer en wie weet over een jaartje wel op BeReal. Het zijn allemaal tools uit onze gereedschapskoffer om één van onze taken succesvol te volbrengen; het verkopen van een huis.
We ontdekken wat er gebeurt op het gebied van social media. We proberen uit, doen mee, beoordelen, analyseren en nemen beslissingen. Wie weet is BeReal over een tijd wel van grote meerwaarde, net zoals dat momenteel Facebook, LinkedIn, Instagram, Google en de vele andere tools dat zijn om te communiceren. Of wat dacht je van deze krant, een e-mail, Funda of een website. Volg jij mij al op BeReal? Mijn profielnaam is Reddevill dus wie weet treffen we elkaar op BeReal.
En wat ik jou wil meegeven? Vaak is er meer mogelijk dan je denkt en kent. Het voelt als onze verantwoordelijkheid dat jij geniet van optimaal woongenot. Hoe we dat doen? Ontdek Nieuwenhuis, meer dan een makelaar.