Volgens Miljuschka, een bekende Nederlandse kok en culinair expert, is een bananenbrood het allerlekkerste als de bananen de fruitmand uitlopen. Dat kan geen toeval zijn, want tijdens de verkoop van een huis willen we ook geen bananen die de fruitmand uitlopen. Dus hup, hup aan de bak! Of aan de kook? Of aan de poets? Of…?
Wandelende bananen
Die wandelende bananen zijn wel ergens anders heel goed voor, namelijk om een bananenbrood mee te bakken. Je zult versteld staan van de heerlijke, zoete geur die een bananenbrood door jouw huis verspreid. De link tussen een bananenbrood en het verkoopproces van jouw huis is dan ook de geur. Nee, we gaan nu niet massaal een bananenbrood bakken in plaats van een appeltaart zodat het huis lekker ruikt tijdens een bezichtiging.
De geur
Ruiken is een beleving die de mens bewust en onbewust opdoet. In het verkoopproces is de geur van onschatbare waarde tijdens een bezichtiging. De geur van een zoet ruikend bananenbrood is lekkerder dan de geur van een natte hond. Bloeiende lavendel ruikt lekkerder dan gekookte bloemkool.
Een fijne geur zal de kijker echt niet direct over de streep trekken om jouw huis te kopen. Een onaangename geur doet de kijker wel afschrikken. Een goed afgestemde geur brengt een kijker in een positieve stemming.
Ga voor eenvoud
Uit onderzoek is gebleken dat een geur tijdens de verkoop van het huis niet te opvallend moet zijn. Een sterk aanwezige geur neemt namelijk het onbewuste effect weg. Dat bananenbrood mag je dan ook zelf opsmullen en hoef je niet te bakken voor een bezichtiging. Gebruik liever een neutrale geur en ga voor eenvoudig. Denk aan geuren zoals katoen en citroen.
Naast geur is ook zien, voelen en horen een belangrijke waarneming tijdens het verkoopproces. Ben jij op zoek naar een makelaar die jou helpt met een compleet advies voor het verkopen van jouw woning? Bel 0546 457405 om een afspraak te maken. Jij de koffie, wij het bananenbrood?